Ooups...!

Jag sa att jag skulle blogga varje dag... Det gick inte så bra med det! Man får verkligen 10000000 saker att tänka på när skolan börjar, till exempel, hur man ska göra bra intryck på alla nya klasskompisar, på lärare, hur man ska få plats med allting i väskan, vad man ska ha för kläder (det skulle vara lite konstigt att gå klädd som en äkta estet mitt i hjärtat på Lidingö). Kort sagt, I've been busy. Första dagen var jag lite smått nervös för hur det skulle gå med den sociala biten. Jag kännde ju typ 4 personer när jag började. Nu känns det som om jag har fått ganska bra kontakt med nästan alla i min nya klass. Men inga fördelar utan nackdelar, samtidigt som det känns bra med dom nya människorna så märker jag att jag tappar kontakten med "gänget" från AF...Det är lite synd, för vi hade så jäkla kul! Och vi hade en väldigt speciell humor som jag kommer sakna väldigt mycket. 
  I alla fall, det är två personer i min nya klass som jag trivs extra bra ihop med, en som jag ska börja träna med och en annan som jag bara snackar med. Låter kanske inte sådär jätte intressant, men hey, kan man vänta sig mer efter en vecka? Jag är jättenöjd i alla fall :)
 Under veckan som gått har jag även bestämt att jag ska börja på en hip hop-stil som heter feminime vibe tillsammans med Bofi (Felicia, min absoluta bästis), jag ska bli simlärare för typ fem-åringar och jag ska börja i en kör. Men jag har också hunnit med en jättefest för typ 60 pers hemma hos moi. Men det var inte jag som hade FF, utan det var mina föräldrar som kom på i tisdags att:" Åh, vi kanske ska ha en middag för några vänner?". Så mi madre et padre bjuder  in alla på kontaktlistan i tron om att typ en fjärdedel faktiskt kommer, i och med att det är så kort varsel. Men tji fick dom, 6/7 kom (tror jag). Så det var bara för päronen att åka och stor handla. Men det var kul, träffade människor som var trevliga och andra som sa saker i stil med: " Jag träffade dig när du hade blöja, vad stor du har blivit!" Varför säger alltid föräldrars vänner sånt!?!??! Jag vill helst inte veta om folk har sett mig i bara mässingen/blöja. När jag får sådana hälsningar blir jag en aning generad och säger typ: "haha, oj vad treeeeevligt då, hehe, jag ska nog hämta lite mer att dricka till alla." Eller någon annan dålig ursäkt.  Blir nog aningens bitchig, men det får sånna människor faktiskt ta. Basta parlare.
 Skriver mer om mitt ytterst glamourösa liv senare i veckan!
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0