no stress

Alla omkring mig är så stressade hela tiden! Mamma stressar över att hon tycker att hon inte räcker till (vilket hon gör), pappa stressar över att det är så mycket pappersarbete (och annat hemma för den delen) som måste göras (han sitter sent med allt) och det smittar av sig på mig... Nu låter jag jättebortskämd, men jag får ju också det tankesättet. Det är faktiskt störande hur mycket man influeras av sin omgivnings sätt att tycka, tänka och resonera... Mjusch! Jag har i och för sig saker att vara stressade över; jag måste läsa ut Svinalängorna tills i morgon och skriva något till det (skulle egentligen ha gjort det förra veckan, hehe), måste förbereda det sista av mitt föredrag om Nevada (skulle vart fixat förra också...suck), plugga till engelska provet som tydligen är om några veckor och naturkunskapen (jag inte fattar ett dugg) som det är prov på i februari... Eö, jag vill inte! Jag vill åka i väg till ett soligt ställe med vita stränder. Thailand skulle vara nått. Har aldrig varit där, men min moster och mormor var där förra året och dom älskade det. Skulle jag nog också göra om jag fick underbar massage för 60 spänn som dom fick :)
 Btw var Fammo och faffa här på brunch och det var jättemysigt! Men, efter ett tag så börjar människorna som är 40+ att snacka politik och sånt så det blev en utdragen historia. Men det var jättekul att träffa mina farföräldrar och brunchen var ju inte helt fel den heller :) äggröra, mammas hembakta ciabata, bröd från gateaux, blodapelsinjuice och så kanelbullar på det. Mmm...mums! (nyttighetsfaktorn sjönk med det sistnämnda)
 Nej, ska nog ta och sätta i gång den där meditations-dvdn som mamma köpte för någon månad sen, så kanske det förstnämnda känns mindre jobbigt!
PUSS!/sara

Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka till

2009-01-18 @ 13:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0