Jobbig början på en ny dag

I går hade jag planerat att gå och lägga mig tidigt, ca halv nio. Men klockan nio började you, me änd dupree, så jag såg på den tillsammans med mami, brorsorna och min kussin. Den slutade  elva, så det hade varit okej om jag gick och la mig då, men icke! Efter filmen så zappade ena brorsan över till MTV och vi började titta på the hills eller något annat cheezy, kommer inte i håg. När klockan var 00.15 så bestämde jag mig för att det fick vara nog, så jag gick och la mig. Men då satte hjärnan i gång och en massa tankar flög omkring i huvudet. Det började med att jag tänkte på att jag och F pratat om språkresor och det ledde till att jag började tänka på en eventuell språkresa till Kina nu i sommar som jag och mina föräldrar snackat om, vilket ledde till att jag kom att tänka på att klassen ska till Kina på klassresa i trean. Och det är ju ganska dyrt, så då började tänka på hur vi ska fixa pengar till det. En snilleblixt fick jag då, en show! Showen skulle heta "Teen Spirit". Skulle öppna showen med Smells Like Teen Spirit, så klart :) I alla fall, så pågick det till klockan 03.40, då fick jag panik och tvingade mitt huvud att släppa allt. Det var svårt...

 Om ni inte har missat poängen med det jag skrev ovan (=jag är helvetiskt trött) så blir det inte heller svårt att förstå att jag blev arg som en hormonstin kossa när min kära mor började prata högt och ljudligt i telefon utanför mitt rum. Seriöst, man borde ha en maxnivå på hur högt man får prata i telefon, överallt! Jag vill till exempel inte höra vad folk ska ha till middag när jag sitter på tunnelbanan. I alla fall så ropade jag så vänligt jag kunde att hon skulle gå någon annan stans och prata än just utanför mitt rum  ELLER så fick hon sänka sin röst lite. Vad får jag för svar?
 - Klockan är faktiskt halv tio och det är måndag i dag! snäste hon av mig irriterat och fortsatte, helt respektlöst, prata i telefon. Det är något fel med dagens 30- och 40plussare....Suck...!

Min och Fs friskisdag blev flyttad några timmar framåt kvällen. Varför? J hade ringt och frågat om hon vill följa med och shoppa. Jag är inte irriterad över det. Inte det minsta.

Önska mig en bättre kväll än vad morgonen var. 
XoXo

 


Kommentarer
Postat av: bofifi

men BOFF! du skulle ju också följa med och shoppa din hormonstinna ko! dessutom öppnade ju simhallen inte förrns fem (as a matter of fact, när jag kom dit stod det att den hadae varit stängd hela dan... ) SÅ EÖ

2009-01-06 @ 20:39:57
URL: http://bofifi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0