Män som hatar kvinnor - 4 real

I dag ska jag och Felicia se på män som hatar kvinnor. Klockan 20.50, om man är tidsfascist.  Har läst alla böckerna (förutom fyran, för den finns ju bara som utkast) och jag ÄLSKAR Lisbet Salander. Hon är seriöst min idol. Kunna ge alla "fähundar" på käften när man känner för det, liksom. Skulle va najs
   På tal om fähundar så finns det konstigt många i min bekantskapskrets. Antingen så är det grupptryck (killar är ju mer benägna att falla för sånt) eller så har dom helt enkelt inte hängt med de senaste 80 åren. För dom tycks ha missat att kvinnor har rösträtt/körkort/rätt till föräldraledighet (för både mor och far) för att sen kunna återvända till sitt arbete (precis så är det, go' vänner)

 Egentligen fattar jag inte varför jag radar upp vedertagna sanningar, om någon läser denna pluttblogg är det väl antagligen sånna som känner mig och har ungefär samma uppfattning. Men tydligen behövs det ändå.
 
 Men det jag stör mig mest på är att man inte kan argumentera emot dessa killar, utan att bli uppfattad som värsta radikala feministen/bitterfittan (btw, läs den boken!)
 
 Anyway så var det lite roligt, för på facebook så hade jag det här inläggets titel som status och tre av mina kompisar har 'likat' det  och en killkompis kommenterade: "och vem syftar du på!?" fett upprörd. 
 
 Nu sitter jag och äter bär+äppel-smoothie som min sötis till morfar har gjort åt mig (det finns snälla killar/män. i min familj är det ett släktdrag )




PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0