and I shall be back

Sorg. Min sista dag hær på sykehuset i Helgeland i Norge. Sorg.
Den hær vistelsen blev seriøst en vændpunkt i hela mitt framtidstænk! Jag har bestæmt mig (har aldrig varit mer bestæmd) att jag ska bli plastikkirurg/barnmorska. Det kanske låter extremt awkard, man brukar ju inte koppla ihop plastikirurgi med gynekologi, men nu ær det faktiskt så hær att om jag blir plastikirurg kan jag åka till drabbade områden i Afrika och Asien och lappa ihop kønsstympade tjejer. Och blir jag barnmorska kan jag hjælpa dom att slippa infektioner nær barn ær på g. Och blir jag lækare i allnmænhet kan jag hjælpa alla! har redan ræknat ut att om jag jobbar på ett vanligt sjukhus i Norge, Sverige eller vilket annat riktland som helst och får fart på cashflowet, kan jag vara i ett sånt hær u-land drygt en månad varje år och hjælpa! Jag tror aldrig jag har kænnt mig så engagerad, jag tænker fan i mig gå medi amnesty, gå med i lækare utan grænser, røda korset... You name it! Det finns så jævla mycket man kan gøra, det gæller bara att komma på det! (vilket jag har nyss gjorde)
 Så, nu har typ jag typ planerat mitt liv. Kænns rætt okej, faktiskt :)
Lot's of norweigan love!!!
Sapa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0