greys ffs

Grande finale. Akut kejsarsnitt efter ca 24 timmars førlossning. Mamman fick feber, barnet fick feber, gud vet vad som gick fel. Pløtsligt befann vi oss i operationssalen och førlossningskirurgen ropade till alla, la ett snyggt snitt øver den nu søvda mammans mage och sen børjade han slita i snittet som en galning før att så snabbt som møjligt få ut bebisen, som høll på att førsmækta av syrebrist. Næmnde jag att de blivande førældrarna var lettiska och inte kunde ett ord norska? Så stod jag dær och ventilerade mamman, bebisen kom, rød och skrynklig och skrikandes. Maxade moderskænslor sæger jag bara! Shit. Nu ska jag hem till mormor och æta rækor med aioli. Mums!!! Førtjænar det, har ju trots allt jobbat sen åtta :)
PUSS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0